Frågor

Tänkte svara på lite frågor jag har fått angående min graviditet.
 
Kön: Pojke.
Bf: 15 maj.
Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 30.
 
Är graviditeten så som du hade tänkt dig?
Nej, trodde den skulle vara mycket värre. Hade förberett mig på det värsta. Att jag skulle ha ett för jävligt humör. Må väldigt illa. Vara sugen på allt mellan himmel och jord. Men nej så blev det inte. Inte fått nå cravings på något. Inget annorlunda humör eller illa mående. Så rätt tråkig graviditet. Men så klart skönt.
 
Är det något speciellt du saknar att äta?
Inte speciellt. Mer skönt att slippa fundera på om man kan äta saker eller inte.
Men ser fram emot salami (inte samma sak när det är fryst)
Och energi dricka.
 
Svårt att sluta röka och snusa?
Snusa sluta jag med ett halvår innan jag blev gravid. Rökningen har jag försökt av och till innan. Så när jag väl fick reda på att jag var gravid så var det inte så svårt att sluta.
Har inte känt något sug alls förrns när jag hamnade i vecka 28. Började jag känna mig röksugen till och från.
 
Finns det något du tycker är jobbigt nu när du blivit gravid?
Ja, självklart. Inte alls van med dessa extra kilon eller att jag inte kan ha på mig vad som helst. För att ingenting passar. Har inte heller någon koll på min kropp då jag går emot mycket med magen.
Att jag inte kan göra allt länge eller att min kondition helt plötsligt suger.
 
Har ni några namnförslag?
Just nu har vi Hugo, William och Adrian. Men känns lättare att bestämma när man väl får se honom.